DAG 5. VAD ÄR KÄRLEK?

Kärlek... det är något abstrakt som jag inte riktigt kan sätta fingret på egentligen. Om jag ska försöka mig på att beskriva kärlek skulle jag säga att det är ett osynligt band mellan två personer (eller personer och saker/djur osv). det är något som bara de berörda kan se och känna.

Det finns olika sorters kärlek. Kärlek mellan flicka och pojke, kärlek till en vän, kärlek till en förälder och så många fler sorters kärlek. Kärlek är det finaste som finns, men det kan också vara det allra värsta. Jag säger som min käre favorit Håkan Hellström "Man vet att det är äkta kärlek om det gör ont.". Det är så sant. Det gör ont att vara ifrån varandra, det gör ont att vara rädd att mista den andre och det gör ont att ibland tänka att han eller hon kanske inte tycker om en lika mycket som man själv tycker om denne. Nu låter jag negativ, det är självklart inte meningen att kärlek bara ska göra ont. Den där smärtan är egentligen samma sak som osäkerheten i början, sedan bygger man broar över smärtan och kommer vidare till det trygga och varma. Kärlek får en att bli varm och glad ända in i själen.

En annan sak som jag inte får glömma är att jag tycker att kärlek ska få en att bli den bästa möjliga versionen av sig själv. Om man inte är just den bästa, då har man inte hamnat rätt.


<3


Lätta på hjärtat!

Ordet är ditt:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0