BRING US THE SEASON THAT WE ALWAYS WILL REMEMBER

Börjar med att säga förlåt för det här inlägget. Ni behöver inte läsa om ni inte vill, jag vill bara avreagera mig lite.

Det är nämligen så att jag stör mig litegranna (underdrift) på folk som kallar sin pojkvän/flickvän för älskling i sina bloggar. Vissa kanske tycker att det är gulligt men det tycker INTE jag. Jag är av den åsikten att man kan hålla sitt gulligullande för sig själva. Alla har ett namn, och anledningen är att det ska användas. Eller visst, om man kanske skriver någonting i stil med "imorgon ska jag träffa min älskling" någon gång, men det kanske inte behövs i varje inlägg? Och i varje mening? Det är liksom lite tröttsamt att läsa älskling, älskling, älskling, älskling osv... Okej personen vill visa att den är kär, men pojkvännens/flickvännens namn har samma effekt. Jag behöver inget överdrivet förtydligande där personen i fråga i princip säger att denne äger sin pojkvän/flickvän. Jag menar, säger dessa personer älskling om sin respektive när de pratar med sina vänner också? Kan liksom inte tänka mig ett samtal som går:

- Vad ska du göra i helgen?
- Jag ska vara med min älskling.
- Jaha, vad ska ni göra då?
- Älskling behöver en ny tröja så vi ska till Eskilstuna och shoppa.
- Jaha tar ni tåget?
- Nej älskling kör.


Det jag vill komma till är... SLUTA MISSBRUKA ORDET ÄLSKLING. Tack för mig!

Lätta på hjärtat!
Postat av: marina

hahahah exakt det där har jag också tänkt på! sjukt störande..

2011-04-16 @ 10:08:51
URL: http://marinaelm.blogg.se/

Ordet är ditt:

Namn:
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0